Premiera: FACTOR MONZA: nowa definicja wydajności dla współczesnego kolarza szosowego

Nazwa inspirowana legendą wyścigów
MONZA swoją nazwę zawdzięcza jednemu z najbardziej znanych torów wyścigowych świata – Autodromo Nazionale di Monza – co od razu sugeruje jego wyścigowe przeznaczenie. Model ten czerpie bezpośrednio z technologii zastosowanej w topowym modelu OSTRO VAM, który zdobył uznanie jako jeden z najszybszych rowerów szosowych na świecie i odnosi sukcesy w World Tourze w barwach Israel – Premier Tech.
Co wiemy o Factor MONZA?
Rama zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki i produkcji
Rama MONZY została zaprojektowana z myślą o realnych warunkach wyścigowych. Zoptymalizowano jej kształty i materiały, aby ograniczyć złożoność produkcji i jednocześnie obniżyć koszty, zachowując DNA Factor: sztywność, lekkość i efektywność.
MONZA oferuje:
-
aerodynamiczny front-end zintegrowany z mostkiem HB04, zaprojektowany z myślą o idealnym przepływie powietrza,
-
zmodyfikowane profile rur – cieńsze przekroje górnej rury, tylnych widełek i rurek łańcuchowych,
-
planarne połączenie widełek z ramą – upraszcza konstrukcję, zachowując wysoką aerodynamikę,
-
przemyślaną kompozycję warstw karbonu – oszczędność kosztów przy zachowaniu legendarnego „Factorowego” feelingu podczas jazdy.
Wyścigowa geometria z akcentem na komfort
Geometrycznie MONZA bazuje na tej samej bazie co OSTRO VAM:
-
ten sam kąt główki ramy i offset widelca,
-
identyczna długość tylnych widełek i bazy kół,
-
większa wysokość stack o 10 mm, co zapewnia szerszy zakres dopasowania i komfortu bez utraty sportowej charakterystyki.
Prostszy serwis, łatwiejsze użytkowanie
W MONZIE zastosowano nowy, zintegrowany mostek HB04, oferujący:
-
poprawioną ergonomię,
-
uproszczone prowadzenie przewodów dzięki nowym portom wejściowym,
-
okrągłą rurę sterową z dużym łożyskiem 1,5" – co ułatwia ustawienie i serwisowanie.
Dodatkowo, rower oferuje:
-
wbudowany schowek w ramie (znany z modelu SLiCK), który nie wpływa na aerodynamikę, a pozwala przechowywać podstawowe narzędzia czy żele,
-
prześwit na opony do 34 mm, co czyni MONZĘ rowerem nie tylko aerodynamicznym, ale też uniwersalnym i praktycznym.
Dostępne rozmiary, osprzęt i wersje kolorystyczne
MONZA jest dostępna w rozmiarach 45, 49, 52, 54, 56, 58 i 61 cm, zbudowana na kołach Black Inc FORTY FIVE z klasycznymi stalowymi szprychami i łatwo dostępnymi łożyskami.
Wyposażenie obejmuje grupy:
-
SRAM Force AXS z miernikiem mocy lub
-
Shimano Ultegra Di2.
Kolory dostępne na premierę:
-
Solar Blue (błękitny),
-
Steel Green (metaliczna zieleń),
-
Pearl White (perłowa biel).
Gdzie kupić nowego FACTOR MONZA?
Rowery FACTOR MONZA można już zamawiać stacjonarnie w naszym salonie BikeChill.pl w Dębicy lub elektronicznie:
-
przez e-mail: sklep@bikechill.pl
-
telefonicznie: +48 535 555 605
-
lub bezpośrednio w strefie producenta Factor:
www.bikechill.pl/marki/factor
Dołącz do świata FACTOR – poznaj MONZĘ i poczuj prawdziwą wyścigową jakość!
Factor Monza - premierowe recenzje, testy i opinie
Poniżej prezentujemy kilka filmików z recenzji i opinii opublikowanych w dniu premiery (i nie dalej niż miesiąc po niej). Recenzje, testy i opinie na temat Factor Monza po dłuższej jeździe i realnie przeprowadzonych testach, będziemy publikować w kolejnym akapicie. Zapraszamy do oglądania oraz do kontaktu z nami w celu dobrania i skonfigurowania własnego Factor Monza.