Kolejna premiera 2025 - pierwszy e-gravel od Orbea

W ofercie Orbea znajdziemy sporo rowerów elektrycznych - od miejskich rowerów do codziennych zastosowań (jak np. Orbea Diem), przez elektryczne rowery trekkingowe, mniej i bardziej agrasywne rowery MTB (Urrun, Rise, Wild), po odnowioną niedawno elektryczną szosę - Orbea Gain.
Nie było jednak wśród tych modeli elektrycznego gravela. Orbea, wraz z modelem Denna, wypełnią tę lukę...
Przyjrzyjmy się zatem, co jest wyjątkowego w tym modelu. A jeżeli chcesz poznać parametry techniczne, ceny, i sprawdzić konkretne modele - kliknij w obrazek poniżej lub ten link: e-Gravel Orbea Denna.
e-Gravel Orbea Denna - premiera 2025
Nowy model allroad od Orbea przełamuje bariery dzięki dostosowanemu do gravela wspomaganiu, doskonałej trakcji na najbardziej sypkim terenie oraz zasięgowi pozwalającemu na najdłuższe trasy.
Kategoria eRoad zyskała w ostatnich latach znaczną popularność i siłę. Chociaż jej definicja pozostaje płynna – każda marka tworzy swoją własną wizję – jasne jest, że eRoad wypracowuje swoją tożsamość i staje się coraz bardziej atrakcyjną opcją. Nie jest to już tylko rozwiązanie dla rowerzystów chcących poprawić swoją kondycję lub nadążyć za grupą; to opcja dla tych, którzy szukają nowych sposobów na czerpanie radości z jazdy. Bazując na naszym doświadczeniu z modelami Gain i Terra, prezentujemy nową Dennę, stworzoną właśnie dla takiego rowerzysty.
Denna redefiniuje granice. Jej wspomaganie dostosowane do gravela zapewnia moc na najbardziej stromych podjazdach, trakcję na sypkich nawierzchniach oraz zasięg, który pozwala na pokonywanie najdłuższych tras. Niezależnie od terenu, szeroki prześwit na opony oraz rama zaprojektowana z myślą o płynnej jeździe gwarantują długie godziny komfortu w siodle.
-
Luty 10, 2025
Proponowana wysokość dopłat wynosi około 2,5 tys. zł dla klasycznych e-rowerów, natomiast w przypadku większych rowerów cargo przewidziana jest kwota do 4,5 tys. zł. Pierwotnie program, który zaprezentowano w lipcu zeszłego roku, miał dysponować budżetem sięgającym 300 mln zł. Obecnie jednak planowane środki na początek wynoszą 50 mln zł. SPRAWDŹ ILE MOŻEMY DO TEGO DOŁOŻYĆ!!!
Jak Orbea charakteryzuje nowy model w swojej ofercie?
Wolność bez ograniczeń
Denna to najbardziej wszechstronny eRoad z centralnym silnikiem w ofercie Orbea, gotowy, by przenieść poczucie wolności na nowy poziom. Wykorzystując nasze doświadczenia z modelem Rise oraz koncepcją Rider Synergy, pracowaliśmy intensywnie nad stworzeniem silnika zoptymalizowanego pod gravel, który zapewnia idealną równowagę mocy i momentu obrotowego: RS Gen2 RC.
RS oznacza Rider Synergy – to nasz autorski firmware dla silników Shimano EP, który sprawia, że rowerzysta i rower działają w pełnej harmonii, oferując bardziej naturalną jazdę. Gen 2 oznacza drugą generację naszego oprogramowania RS, zwiększającą maksymalny moment obrotowy do 85 Nm. RC to skrót od Road Control – unikalnego dostrojenia silnika dla modelu Denna, które zapewnia naturalne, mocne wspomaganie zoptymalizowane specjalnie pod gravel.
Nowa Denna oferuje dwa wstępnie skonfigurowane tryby: Gravel i Gravel+. Każdy z nich dostosowany jest do różnych warunków jazdy. Tryb Gravel został zoptymalizowany pod gładsze nawierzchnie, gdzie łatwiej utrzymać wysoką kadencję, co pozwala w pełni wykorzystać szeroki zakres kasety i zapewnia najbardziej naturalne wrażenia z jazdy. Tryb Gravel+ zwiększa limit momentu obrotowego, dostosowuje się do luźniejszych nawierzchni i dostarcza więcej mocy przy niższych kadencjach, maksymalizując trakcję. Dodatkowo, dzięki aplikacji Shimano e-Tube, rowerzysta może skonfigurować silnik do pełnych 85 Nm momentu obrotowego, co pozwala na pokonywanie najbardziej stromych i sypkich podjazdów.
Gravel to pojęcie subiektywne – dla każdego rowerzysty może oznaczać coś innego. Niektórzy rzadko zjeżdżają z bocznych dróg i preferują węższe opony, inni szukają dzikich, trudniejszych tras i doceniają możliwość zamontowania szerszych opon. Dlatego Denna pozwala na zastosowanie opon aż do szerokości 50c.
Niezależnie od Twojej definicji gravela, odpowiednia geometria pomoże Ci łatwiej pokonywać nierówności terenu. Denna ma zoptymalizowaną długość tylnych widełek, dłuższą górną rurę niż model Gain, obniżony suport, dłuższy rozstaw osi oraz specjalnie dobrany offset widelca dla każdego rozmiaru.
Świetny zasięg
Bateria Orbea o pojemności 420 Wh z nowoczesnymi ogniwami zapewnia więcej mocy w lżejszej i bardziej kompaktowej obudowie. Dzięki energooszczędności oprogramowania RS Gen2 RC każdy rowerzysta może osiągnąć do 3 500 m przewyższenia w trybie Eco. Jeśli to wciąż za mało, Denna może zostać wyposażona w dodatkowy Range Extender o pojemności 210 Wh. Jest on mniejszy niż standardowy bidon i waży zaledwie kilogram.
Prosta obsługa
Denna oferuje szereg inteligentnych funkcji, które ułatwiają obsługę roweru. Rodzina silników Shimano EP posiada jedne z najbardziej precyzyjnych czujników i najszybszych systemów monitorowania na rynku, a oprogramowanie RS Gen2 zostało zaprojektowane tak, aby w pełni wykorzystać ich możliwości. Efektem jest natychmiastowe, bezopóźnieniowe wspomaganie, które sprawia, że jazda jest płynna i naturalna.
We wszystkich modelach Denna zmianę trybów wspomagania można wygodnie obsługiwać za pomocą lewej klamki hamulcowej. Dodatkowo Denna oferuje opcję wyświetlacza Shimano EN600, który pozwala na bieżąco monitorować tryby wspomagania. Jeśli używasz własnego urządzenia Garmin, możesz je po prostu sparować z rowerem, aby uzyskać dostęp do pełnych danych o baterii i silniku.
Wszystkie modele Denna posiadają również mocowania na błotniki oraz dwa bidony.
Komfortowa i płynna jazda
Specjalnie zaprojektowany kształt ramy w kluczowych miejscach pozwala na kontrolowaną elastyczność pionową, co skutecznie pochłania nierówności i drgania na trudniejszych nawierzchniach. Profil rur został zaprojektowany tak, aby jednocześnie eliminować boczne odchylenia, dzięki czemu efektywność pedałowania oraz precyzja prowadzenia pozostają na najwyższym poziomie.
Wszystkie modele Denna są wykonane z włókna węglowego OMR, łącznie z widelcem, co zapewnia najlepszą kombinację wytrzymałości, sztywności i komfortu.
Dzięki konfiguratorowi MyO rowerzyści mogą dostosować Dennę do swoich preferencji, wybierając różne komponenty zwiększające komfort i kontrolę: kierownicę z większym podniesieniem, mostek +15º o różnych długościach, sztycę z offsetem czy opony 50c.
MyO: podążaj własną ścieżką
Gravel nie ma jednej definicji. Dzięki MyO możesz dostosować swoją Dennę do własnych potrzeb – czy to pod jazdę terenową, czy szosową. Obejmuje to wspomniany wybór komponentów, a także dodatkowe opcje oraz szeroką gamę kolorów i wykończeń ramy.
Orbea Denna - premierowe filmy, testy i opinie